November 28-án, az 5–6. órában tartottuk meg iskolánk idei Egészségnapját, amelyen valamennyi osztály részt vett. A program célja az volt, hogy játékos és élményalapú feladatokon keresztül hívjuk fel a figyelmet az egészséges életmód különböző területeire. A rendezvény megszervezése számomra különösen fontos és felelősségteljes feladat volt, hiszen szerettem volna, ha a diákok egy tartalmas és motiváló délelőttöt töltsenek együtt.
Az Egészségnap hét állomásból állt, amelyeket az osztályok forgószínpadszerűen jártak végig. Minden állomás más-más témát és kihívást kínált: voltak táplálkozással kapcsolatos játékok, elsősegély-gyakorlatok, valamint a lelki egészséget és a közösségi együttműködést erősítő aktivitások is. A pedagógusok segítőkész közreműködésének köszönhetően minden helyszín zökkenőmentesen működött.
A diákok lelkesen vettek részt a feladatokban és láthatóan élvezték, hogy tanulhattak is – mégpedig nem a megszokott módon. Számomra szervezőként külön öröm volt látni, hogy az egyes állomások mennyire inspirálóan hatottak a gyerekekre, és mennyire nyitottan, kíváncsian próbálták ki az új élményeket.
A program végére egyértelművé vált, hogy az egészség megőrzéséről szóló ismeretek átadása akkor a leghatékonyabb, ha élménnyé is válik. Bízom benne, hogy az Egészségnap során szerzett tapasztalatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a tanulók a mindennapokban is tudatosabban figyeljenek testükre és lelki jólétükre.
Csipszer Péter
