Magyarlak-Csörötnek Általános Iskolájában 2020. március 16-tól a koronavírus-járvány okozta kormányzati intézkedések miatt megüresedtek a tantermek, és digitális munkarend lépett életbe. Pedagógusaik nyitottak és tettre készek az új helyzet megoldására. Eddig is alkalmaztunk IKT-eszközöket nevelő-oktató munkánk során, csak nem olyan mélységben és mennyiségben, mint ahogy a mostani állapot megköveteli.
Ökoiskola lévén a továbbiakban, a digitális tanításban is nagy hangsúlyt helyezünk a környezeti nevelésre. Ennek ékes bizonyítéka Tarjányi Lászlóné, Márta néni kiváló munkamódszere. A tanító néni rajz és vizuális kultúra tantárgyat tanít 1-3. osztályban. Kisdiákjai számára elektronikusan küld olyan képsorozatokat, amelyek lépésről-lépésre, sémák segítségével tanítják az állatok lerajzolását. Ezzel a technikával a kevésbé jó kézügyességű tanuló is csodaszép alkotást tud létrehozni, és sikerélményhez jut. Márta néninek van néhány kikötése: szigorúan csak a rossz idő beálltával gyakoroljon a gyermek, valamint a legszebb egyéni alkotásokat kéri megküldeni. A tanítónak már megvan az új ötlete a következő feladatra is: erdő/mező állatokkal történő benépesítése vagy állatkert rajzolása, amelynél a tanuló elő tudja hívni a környezetismeret órán tanultakat, jelen esetben az állatok élőhelyeit.
Nagyon szép alkotások érkeznek elektronikus formában, büszkék vagyunk gyerekeinkre és tanítójukra egyaránt, hogy ilyen kiválóan oldják meg a feladatot, és példásan összefognak a megváltozott körülményben. A tanórán a tantárgyi koncentráció (rajz-környezetismeret), valamint több kompetencia (művészeti, környezeti, digitális) együttes fejlesztése egyaránt megvalósul.