Május 8-án az országos BISEL-versenyre nevezett tanulók és mentoraik vízparti tanórát szerveztek iskolánk alsó tagozatos tanulói számára. A szervezők mindent alaposan előkészítettek: Kovács Szilárd bácsi, az Őrségi Nemzeti Park munkatársa gyalogösvényt alakított ki a megemelkedett vízállású folyó megközelítéséhez, a tanulók gumicsizmában érkeztek, a mentorok úticsomagjába került a Vízbiológiai praktikum c. kézikönyv, a szabványos BISEL-táblázat és a szemétgyűjtő zsák. Izgatottan indult útnak a félszáz gyermek, hogy elsajátítsa a terepi vízvizsgálat lépéseit a makrogerinctelenekre fókuszálva. A BISEL-vizsgálat mozzanatai a következők voltak:

  1. mintavétel kézihálóval,
  2. makrogerinctelenek szétválogatása taxonómiai csoportok szerint,
  3. élőlények azonosítása,
  4. figyelembe vehető taxonok megállapítása,
  5. legérzékenyebb csoport azonosítása,
  6. biotikus index megállapítása táblázat segítségével,
  7. BI értelmezése.

A versenyzők ügyeskedtek az egyes részfeladatok elvégzésénél, már határozó nélkül azonosították be a fajokat: bolharák, tegzes, álkérész, gyűrűsféreg stb. A „kezdők” igen lelkesek voltak, és ha megakadtak, akkor segítséget kérhettek a diák- és felnőtt „szakértőktől”. A jegyzőkönyv kitöltését is közösen végezték. A vízvizsgálat mellett szemügyre vették a mintavételi hely környezetét is, és meghatározták a vízparti növény- és állatfajokat. A jó erőben lévő fiúk tereptisztításra is vállalkoztak, jókora területen kiirtották a japán keserűfű állományt, ami egy tájidegen növény, és fokozatosan szorítja ki az őshonos fajokat. Hasznosan, nagyon jó hangulatban és gyorsan eltelt a két tanóra. A tanulók sok új ismerettel, élménnyel és sáros-vizes lábbelikben tértek vissza az iskolába.