Magyarlak-Csörötnek Általános Iskolája 2019 decemberében bázisintézményi szerepet vállalt az „Örökségünk” hálózat építése a Nyugat-Dunántúlon c. Leader-projektben. A pályázati lehetőséget Kocsis Zsolt, Csörötnek polgármestere ajánlotta a tagintézmény figyelmébe, aki nyomban a kezdeményezés élére is állt. A program gesztora az Alpokalja­-Fertő táj Vidékfejlesztési Egyesület Páliné Keller Csilla irányításával, partnerek: Csörötnek Község Önkormányzata és Pannon Kapu Kulturális Egyesület. A projekt megvalósulását Wellner Andrea, a Soproni SzC Porpáczy Aladár Szakképző Iskolája, Kollégiuma és ÁMK-ja igazgatónője mint szakmai mentor segíti. A projektmenedzseri feladatot iskolánk egykori diákja, Pap Eszter látja el, a szakmai munkáért Mezeiné Kiss Katalin tanárnő felel. A helyi írócsoportot Kovács Zsuzsanna tagintézményvezető koordinálja.

A projekt elsődleges feladata olyan speciális interaktív tananyag fejlesztése a hetedik évfolyamos tanulók számára, amely felöleli a négy mikrotérség (Őrség, Vendvidék, Rába-völgye, Szentgotthárd) történelmét, földrajzát, építészeti értékeit, hagyományait, gasztronómiáját, híres szülötteit, turisztikai attrakcióját és egyéb sajátosságait. Az írócsoportok által összegyűjtött anyagokból témahét-munkafüzetet adunk ki, amely öt tanítási nap alatt illetve projekthét keretében abszolválható.  A kísérleti és az éles témahét közös záró alkalommal (fórum, fesztivál, kirándulás) zárul. A projekt keretében sor kerül pedagógus-továbbképzésre, valamint szakmai útra Hejőkeresztúrra a KIP-program (csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszer, amely eredményesen alkalmazható a tanulók motiválásához, tudásszintjük emeléséhez) megismerése céljából.

A Magyarlak-Csörötnek Általános Iskola mint ökoiskola célja a programban való aktív közreműködéssel: az általános iskolás korosztályú gyermekek körében a helyi identitás erősítése; szélesebb körű tudás átadása rendhagyó pedagógiai módszerekkel, személyes találkozások és tapasztalások által. A munkafüzet nemcsak a tanulóknak szól, hanem a családok és a helyi közösségek is lapozhatják, és útra kelhetnek együtt felfedezni értékeinket. A szakmai műhelytalálkozók hozzájárulnak továbbá a térségen belüli és térségek közötti pedagógushálózat erősödéséhez is.