A víz világnapjáról mint jeles napról már évek óta megemlékezünk az iskolában. Minden tanévben más formában tesszük ezt. Kék ruhát öltöttünk magunkra, kiállítást, akadályversenyt vagy túrát szerveztünk, tematikus napot tartottunk a korábbiakban. Az idén többféle programmal is készültünk, sőt a Happy-héthez csatlakozva új elemeket is beépítettünk.

Az osztályközösségek saját készítésű plakátokat készítettek, melyek gyermeki nyelven a tiszta víz fontosságára és az édesvízkészletek veszélyeztetettségére hívják fel a figyelmet. A tanulói alkotások utalnak arra, hogy a csapvíz a legjobb és legegészségesebb szomjoltó folyadék, és mindannyiunk felelőssége, hogy takarékosan bánjunk vele. Kovács Attila földrajz-testnevelés szakos tanár a nagyszünetben érdekfeszítő vizes kísérleteket mutatott be a diákoknak. A pedagógus hétköznapi anyagok felhasználásával víztornádot és „házi felhőt” szemléltetett, látványos módon prezentálta a víz behatolását légüres térbe és a felületi feszültséget. A tanár úr ismertette a slag működését és Jedlik Ányos munkásságát, akinek nevéhez fűződik a szódavíz feltalálása. A gyerekek tengervizet is ízlelhettek, és megszemlélhették a sós, a jeges és az édesvízkészlet mennyiségét földgömb segítségével.

A hatodik osztályosok projektmunka keretében foglalkoztak a témával. Öt tanóra keretében a Rába-völgy természetföldrajzát dolgozták fel. Két órát a természetben töltöttek, vizsgálódtak, projektnaplót vezettek, és csodálatos fotókkal örökítették meg tapasztalataikat. A képanyagból zenei aláfestéssel egy hangulatos videófilmet is összevágtak. Egyénileg is készültek alkotások: kiselőadás a Rába szabályozásáról, diavetítés a csörötneki vízi erőműről, újságcikk a hódok munkájáról, televíziós tudósítás a környezetvédelmi fejlesztésekről, tanulói beszámoló a víz- és talajszennyezés formáiról, tabló a magyarlaki gát történetéről. Kovács Zsuzsanna osztályfőnök ötletének köszönhetően ivósarok jött létre az alkalomhoz illően és igényesen feldíszített teremben, ahol mindig friss ivóvíz és névre szóló ivópohár várta a szomjas diákokat.

Iskolánk mint Örökös Ökoiskola szívügyének tekinti a természeti elemek megóvását. Hiszünk abban, hogy cselekedeteink, bármilyen aprók is, segíthetnek a világon!

Mezeiné Kiss Katalin